VÅGA DÖDA, vissa förtjänar det!

Vill bara förklara min avsky emot det svenska rättssystemet, typ ? Och lite till..
Ja, efter ni har läst detta kan ni ju kolla på artikeln nedan! Den kommer HÄR ifrån. Killen i fråga har ju varit under luppen innan.. Varför i hela friden gör man inget åt det, man ser ju vad som händer? Åh nej.. han får VÅRD! Skall inte gå in på raser och allt vad det heter för då kommer det väll regna anmälningar.. Men ja, använd er fantasi så kan ni nog anta vad jag vill mena! I Sverige kan man verkligen göra vad som helst utan att få ett "riktigt" straff.. Är verkligen så fruktansvärt glad att jag inte BOR (semestra e fint) i de förenta staterna! Det finns dock ett undantag som jag tycker vi borde ta in mer av, det är hur våldtäktsmän och skabb som förgriper sig på barn blir bestraffade. I USA så får de sina straff upplästa i en rättssal, efter detta får de sina "RIKTIGA" straff i fängelset. Fast det är ju inte alltid fångvaktarna som ger dem straffet, utan fångarna! Sådant är verkligen så underbart! Skulle spolat tillbaka tiden till 15-1600-tal! Då man till exempel blev av med händer och så vidare när man tallade på sådant man ej skulle! Men Sverige har ju "utvecklats", my ass vilken utveckling.. Till det sämre! Hoppas rättssystemet börjar med undantag där de kan få riktiga dödsstraff och inte ett dödsstraff som bara genererar 10år! Eller oj, förlåt. Det bråss ju på om människan som blivit utsatt är politiker eller kunglig. Så fruktansvärt pinsamt att det ens spelar någon roll...

Undrar hur "cool" svinet hade varit om han hade blivit utsatt för "riktiga" straff alá America!?
-

Kommentarer
Postat av: Milla

Visst är det hemskt det som har hänt? Jag var bland de första som fick veta detta då jag känner både kvinnan och hennes syster och jag tror inte du anar hur många gånger jag har tänkt just det du har skrivit i detta inlägget. Det är sjukt, när jag var liten kunde jag inte förstå att man plågade människor genom dödsstraff i USA, nu förstår jag precis varför. Och om han dör... ja då kommer jag bara skratta

2009-11-13 @ 06:30:18
URL: http://millaismyname.blogg.se/
Postat av: sophie

jag håller med dig, jag vet dock inte hur jag känner för dödsstraff riktigt, MEN hade det varit min dotter hade jag nog fan velat se till att människan för känna exakt samma smärta.

2009-11-13 @ 14:00:24
URL: http://sopperisoppera.blogg.se/
Postat av: Mollie

Helt sjukt är det..

2009-11-14 @ 16:23:05
URL: http://ghostangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0