kissie polisanmäld


Igår skrev Kissie ett inlägg där en kille vid namn Christoffer Andersson sa att han var homosexuell och behövde hjälp. Såhär skrev han enligt kissies blogg:



Nu är Kissie polisanmäld, så här skriver Aftonbladet:

Jag fattar ingenting. Jag och Kissie har aldrig ens pratat med varandra”

Hans telefon har ringt över hundra gånger det senaste dygnet.

Mailkorgen har plingat till lika ofta.

– Jag fattar inte vad det är hon håller på med, säger Christoffer Andersson, 19, från Borås.

Han har precis hängts ut som homosexuell på bloggerskan Kissies sajt.


En del vill gratulera till att han ”kommit ut ur garderoben”.

Andra visar sitt stöd.

Några hånskrattar bara.

– Jag blir så förbannad, säger Christoffer Andersson, 19.

Alexandra ”Kissie” Nilsson driver en av Sveriges största bloggar. Klockan 20.51 i går kväll la hon ut ett inlägg under rubriken ”Jag är nog homosexuell”.

Där publicerade hon ett brev med följande text:


Hej Alexandra/Kissie..

Jag har ett problem, jag tror eller nej jag vet att jag är homosexuell! Jag har på sista tiden har en väldigt nära kontakt med min vän Alexander.. Jag försöker på alla sätt vara så nära honom som möjligt och ge honom tydliga singnaler men ingenting verkar funka!

Ska jag säga att jag gillar honom ock riskera våran vännskap eller låta bli..?

/Christoffer Andersson

Bredvid inlägget finns en bild som föreställer Christoffer Andersson.

– Men jag har ju inte skickat brevet. Jag har aldrig träffat henne, aldrig pratat med henne. Jag förstår ingenting, säger han.

När telefonen började gå varm skickade han ett meddelande till bloggerskan, frågade var hon fått bilden ifrån och bad henne ta bort inlägget.

– Jag fick svar efter ett tag. Hon skrev ”men är du inte bög, gud vad tråkigt”, men hon har inte tagit bort inlägget.

Han ringde då och polisanmälde henne.

– Polisen sa att det är ofredande. Jag tycker att det är så barnsligt, men ändå… Jag har flera kompisar som heter Alexander. Det är klart att de undrar, säger han.

När Aftonbladet kontaktar polisen i Borås bekräftar de att en anmälan kommit in.

Inlägget har redan fått långt över 100 kommentarer.

– Folk skriver saker som ”Lycka till bögjävel”. Det är absolut inget fel på att vara bög, men jag är ju inte det. Jag fattar inte vad hon håller på med.


Alexandra Nilsson är fåordig när Aftonbladet kontaktar henne.

– Jag har inga kommentarer, hälsar bloggerskan''.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0